در ميان باد

بهار كه به روزهاي آخرش نزديك مي‌شود و كم‌كم بوي تابستان به مشام مي‌رسد، آب‌وهواي خوش مناطق كوهستاني، ميل سفر به جاهاي ديدني همدان را در دل زنده مي‌كند. در اين بين، شهر همدان كه بر دامنه‌ زيباي كوه الوند جاخوش كرده، يكي از همين مناطق كوهستاني پرطرفدار است. شهري سرسبز و خوش‌آب‌وهوا كه قدمت تاريخي‌اش به جذابيت‌هايش اضافه كرده است. مي‌شود انكار كرد كه همدان يا همان هگمتانه، قلب تپنده تاريخ و تمدن ايران است. شهري كهن در غرب ايران كه تاريخ دور و درازي را از سر گذرانده است. پس اگر شما هم دلتان هواي خنك و چشمتان جذابيت‌هاي طبيعي و تاريخي زيبا مي‌خواهد، نشاني را درست آمده‌ايد! قرار است در اين مقاله با همدان و زيبايي‌هايش بيشتر آشنا شويم.

 

جاهاي ديدني همدان

جاهاي ديدني همدان در شب

 

بي‌اغراق مي‌شود گفت «آنچه خوبان همه دارند»، همدان به تنهايي دارد! با وجود طبيعت بي‌نظير، بناهاي باشكوه تاريخي و مكان‌هاي فرهنگي در كنار هوايي سرمست‌كننده، براي سفر نكردن به اين شهر چه بهانه‌اي مي‌شود آورد؟! ما قصد داريم مقاله جاهاي ديدني همدان را با توصيف تك تك جاذبه هاي گردشگري و معروف همدان ادامه بدهيم و مطمئنيم وقتي به سطر آخر برسيد اولين چيزي كه به ذهتنان مي‌آيد اين است كه بپرسيد: « برويم همدان گردي! »

 

    غار عليصدر، تماشايي‌ترين غار تالابي ايران: شكي نيست كه نام همدان با غار عليصدر همدان طولاني‌ترين غار آبي دنيا گره خورده است. اين غار هميشه در صدر جاذبه ‌هاي گردشگري و ديدني هاي همدان قرار دارد. اين غار در شهرستان كبودرآهنگ، بر فراز ارتفاعات ساري قيه در نزديكي روستاي عليصدر قرار گرفته است و نسبت به سطح دريا، 2100 متر ارتفاع دارد و يكي از معروف ترين چشم اندازهاي طبيعي استان همدان به شمار مي رود. شما براي ورود به غار عليصدر مي‌توانيد قايقي را در اختيار بگيريد، در پيچ و خم دالان‌هاي غار پارو بزنيد و محو تماشاي عظمت و شكوهش شويد. وسعت غار عليصدر، آن را از ساير غارهاي جهان متمايز كرده است. وسعتي كه قايقراني را در غار آسان و لذت‌بخش‌تر كرده است. جالب است بدانيد كه دماي داخل غار هيچ وقت تغيير نمي‌كند و هميشه حدود 20 درجه سانتيگراد است.

    درياچه و سد اكباتان، نقاشي طبيعت: پايتان كه به همدان رسيد، لحظه‌اي معطل نكنيد و به سمت يكي از جاهاي سرسبز و تفريحي در ميان ديدني هاي همدان برويد، چراكه در 11 كيلومتري اين شهر درياچه‌اي بسيار زيبا منتظرتان است. در اين طبيعت سرسبز اگر از تماشاي درخشش موج‌هاي نقره‌اي آب زير نور خورشيد و آبي يك‌دست آسمان سير شديد مي‌توانيد به سراغ تفريحات آبي‌ مثل قايق‌راني و اسكي روي آب برويد. بعد از آن با استراحت در يكي از مهمانسراها و اقامتگاه هاي نزديك درياچه و صرف خوراك‌هاي خوش‌طعم در رستوران، خستگي‌تان را به در كنيد.

 

ديدني هاي همدان در شب

پرطرفدارترين جاذبه هاي گردشگري همدان

 

همدان كه 1900 متر از سطح دريا ارتفاع دارد، با آب و هواي سرد و كوهستاني، اقامتگاه تابستاني بسياري از پادشاهان تاريخ بوده‌است. بنابراين اگر در تابستان به همدان سفر كنيد، لذت زندگي شاهانه را مي‌چشيد و حسابي لذت مي‌بريد.

 

    دهكده تفريحي گنجنامه: اگر به دنبال بازديد از آن دسته از جاهاي ديدني همدان هستيد كه هم ورزش كنيد و هم در كنارش تاريخ را سير كنيد، پس حتما مجموعه توريستي، تفريحي، ورزشي و تاريخي گنج نامه را دريابيد! با ورود به اين مجموعه پيش از همه زيبايي‌هاي دره الوند و چشم‌انداز دشت ميشان، چشمتان را خواهد گرفت. نسيم خنكي هم كه از سمت اين دره و دشت سرسبز مي‌آيد صورتتان را نوازش خواهد كرد كه حتما لذت تماشاي اين منظره را برايتان دوچندان مي‌كند. براي اقامت هم مي توانيد يكي از اتاق هاي اقامتگاه گنج نامه همدان را رزرو كنيد. اين دهكده توريستي در 5 كيلومتري همدان، در ميدان گنج نامه و در نزديكي كتيبه‌هاي تاريخي و آبشار گنج‌نامه قرار دارد. امكانات تفريحي منحصربه‌فرد اين مجموعه حتما شما را به وجد خواهد آورد. اگر در اين هواي دل‌پذير براي تجربه يك هيجان درست و حسابي دلتان تپيد، پس حتما سكوي پرش بانجي جامپينگ، كابل پرواز تيرول، رنجر و پياده‌روي روي پل معلق را تجربه كنيد. البته از ديوار سنگ‌نوردي، تله‌كابين سواري، پيست سورتمه‌سواري، پينت‌بال و سالن بولينگ هم نمي‌شود گذشت. غار آكواريوم هم يكي ديگر از جاهاي تفريحي همدان در اين مجموعه است كه با راهروهايي سرشار از مه و عطر هواي باراني، تجربه‌اي متفاوت را برايتان رقم خواهد زد.

    بهشتي به نام ميشان: در تور جاهاي ديدني همدان با ديدن چشم‌انداز دشت ميشان از فراز دهكده گنج‌نامه، حتما هوس خواهيد كرد به اين دشت زيبا از مناظر طبيعي همدان هم سر بزنيد. دراين‌صورت بهتر است خودتان را براي يك كوهپيمايي لذت‌بخش آماده كنيد. پس از گذر از جاده‌اي سرسبز كه در طول دره زيباي عباس آباد قرار دارد، به مسير كوهپيمايي خواهيد رسيد. در ابتداي اين مسير آبشار 12 متري گنج نامه را خواهيد ديد و پس از يك كوهپيمايي نسبتا سخت، با ديدن بهشت ميشان خستگي را فراموش خواهيد كرد.

    پيست اسكي تاريك دره: اگر در زمستان‌هاي پربرف به ديدني هاي همدان سرزديد، پيست اسكي تاريك دره را نبايد از دست بدهيد. اين پيست از همان مسير گنج نامه مي‌گذرد و با 10 كيلومتر رانندگي به دره‌اي زيبا خواهيد رسيد كه همان تاريك دره است. اين منطقه حتي ممكن است تا خردادماه هم پوشيده از برف باشد. پيست اسكي تاريك دره هم با امكانات تفريحي و رفاهي مثل تله‌سيژ، تله‌اسكي، سالن غذاخوري، خوابگاه و ... پذيرايتان خواهد بود. البته در تابستان و روزهاي بدون برف هم مي‌توانيد از اين دره بي‌نظير ديدن كنيد و از هواي خنك و دلپذير و مناظر زيبايش لذت ببريد.

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/HarryWise2

https://trove.nla.gov.au/userProfile/user/user:public:HarryWise2/about

https://harvard.ltd.education/user/harrywise2/

http://sites.gsu.edu/jsalters2/1-problem-definition/comment-page-1925/#comment-144347

https://blogs.cornell.edu/advancedrevenuemanagement12/2012/03/28/casino-revenue-management/comment-page-118/#comment-245598

https://blog.uvm.edu/bdonaghe/2014/08/14/apps-category/#comment-118961

http://www.kzncomsafety.gov.za/UserProfile/tabid/255/userId/298001/Default.aspx

https://open.mit.edu/profile/01H1NTTV2XTDREYPCNVWFZ8QYS/

https://espinosadelosmonteros.edu.ec/miembros/harrywise2/activity/

https://vspmscop.edu.in/LRM/profile/HarryWise2/

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۳۵:۱۴ ] [ lover ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی